Fia har fått valpar!

publicerat i
I måndags fick vi valpar.. Fia var så duktig och fick 3 st små, en hane och två tikar. Allt gick väldigt smidigt på bara 3 timmar från första värk. Desvärre hade hanen gomspalt så vi var tvugna att åka och ta bort honom :( . Usch sånt är inte kul när det är en fullt livsduglig och pigg valp för övrigt..
Tikarna äter och mår bra. Den svarta valpen var ganska liten när hon föddes så henne har jag fått jobba endel med för att hon ska klara att äta själv, och igår och idag har hon ökat fint i vikt så jag hoppas det går åt rätt håll. Hon är pigg och envis som sjutton. Båda är supersöta, jag ska fota huvudbilder på dom i helgen innan vi åker till Kap Verde på måndag.
Dom har fått sina namn också.. Cremé tiken ska få heta Dreampaws Wish My Name Was R'Belle "R'Belle" Ska uttalas Rebelle och den svarta ska heta Dreampaws Made In Ohrey och kallas för "April" Med engelskt uttal :)
Här kommer en liten bild från i Måndags när dom var helt nyfödda <3
Nu är det bara några dagar kvar tills vi åker en vecka till Kap Verde. Jag längtar så!! Ska bli galet skönt att bara få koppla av och ta det lugnt. Jag har ju världens bästa mamma som hjälper mig med valparna under tiden. Hon har varit med under nästan alla mina valpningar och fått passa smått innan så det kommer gå kanon.
 
 

Kommentera inlägget här :