Lite vårnytt i butiken!

publicerat i
Nu har vi fått in det mesta av vår och sommar kollektionerna i butiken. Massa härliga färger och ett av mina favorit print från Molo denna säsong är helt klart deras "Cherry Blossom" som är med körsbärsblommor och undulater. Nästan så jag måste plocka hem lite fint ifall jag någon gång skule få en liten bebis till :P
Jag känner att jag är ganska seg med uppdateringen här på bloggen.. Antar att det är Instagram som tagit över litegrann. Där är det liksom lite enklare att slänga upp bilder spontant.. Jag heter dreampaws där om ni vill följa mig :)
 
Kan säga att den senaste veckan inte varit min bästa direkt.. Vår älskade lilla Luna har varit riktigt sjuk och i måndags åkte jag in med henne till djursjukhuset för att kolla upp vad det kunde vara. Hon hade ont lite feber och verkade nere.. Dom undersökte henne, röntgade henne, gjorde ultraljud och tog blodprover, men kunde "bara" hitta en öroninflammation. Hon fick medicin mot det och vi åkte hem. Nästa dag var Luna rejält vinglig som om hennes balanssinne inte fungerade som det skulle. Hon ville inte gå i trappor och hade nästan svårt att stå stilla pga hennes obalans. Jag fick remiss ner till SLU (universitets djursjukhuset i Uppsala) och åkte dit i torsdags. Där hade vi tur som fick träffa en av landets främsta neurologer Cecilia Rohdin. Hon undersökte Luna och gjorde både magnet röntgen på hjärnan samt ryggmärgsprov. Luna fick stanna kvar över natten för behandling och veterinären kunde konstatera att hon fått en inflammation på balansnerven i nervsystemet i hjärnan. Detta antagligast genom en väldigt kraftig öroninflammation. Nu har hon fått kortison som förhoppningsvis ska hämma inflammationen så hon snabbt blir frisk igen. Jag tycker mig se små framsteg men hon är fortfarande långt ifrån bra. Men det kan nog ta sin tid huvudsaken är bara att det går åt rätt håll. Förstår inte vilken otur vi har som råkade ut för detta hemska. Stackars lilla Luna. <3 Nu är hon dessutom rakad i nacken efter ryggmärgsprovet så det blir inga utställningar heller på ett bra tag framöver.. Lite synd då hon står inför sitt Championat. :( Men nu fokuserar jag bara på att hon först och främst ska bli helt frisk.
 
 
.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av andrea ridderstråle:

hej hoppas hon blir bra snart!! vi tänker på henne.) pussar från oss

2:a kommentar, skriven , av Sandra:

Hej! Vill tipsa om en bild & prat-grupp för alla som gillar barnkläder! http://www.facebook.com/groups/462414663808747/
MVH Sandra

Kommentera inlägget här :