Holly parad!!

publicerat i
Hej på er! 
Det va ett tag sen sist. 
Har väl inte hänt så jättemycket nytt.. Vi jobbar på och Melwin går i skolan. Han började fyran nu i Augusti!! Helt galet vad fort tiden går. 
På hundfronten så har utställningssäsongen snart nått sitt slut och det är bara ett fåtal utställningar kvar i år. Dock är det dom viktigaste vinnarutställningarna.
Holly är parad sedan en vecka tillbaka så hon kommer missa svensk vinnare i december. Men vad gör det när hon förhoppningsvis ska få fina små valpar!
Jag längtar tills dess :)
Hon ligger för tillfället etta på vår svenska tio i topplista för mest vinnande långhårs chihuahua. Så vi får väl se hur långt det räcker nu när hon inte kommer kunna vara med på den sista och viktigaste utställningen :p.
Pappa till valparna blir snygga Multi CH Siruliinun Jackie Chan. 
Jag ser verkligen fram emot denna kull!

Blir en väldigt intressant kombination då jag linjeavlar på en av mina absoluta favoriter som dessutom är väldigt lik både Holly och Jackie i typen :)
Multi CH Brilliant Win JP Famous Ambrose



Vår minsting här hemma R'Belle fyller 6 mån om ett par dagar och hon kommer gå i valpklass 6-9mån för första gången nu i helgen i Sundsvall. 
Hennes två tidigare utställningar gick ju väldigt bra då hon i Schweiz och Geneve blev European Baby puppy Winner! Och på Norska specialen bästa baby valp :) 
Håller tummarna att hon ska vara glad och tycka det är skoj nu i helgen trotts att jag knappt hunnit träna något med henne den sista tiden..



Hon lever verkligen upp till sitt namn, busigare om mer energisk valp får man leta efter. Se här vad hon gjort med vår fina soffa 😫
Kanske dags att köpa ny nu då!!


Vi har haft en jättemysig helg. I fredags åt jag Melwin och Nisse färska räkor och tittade på idol och igår när Johan kom från Stockholm hade vi mys kväll och åt tre rätters fondue. Först ost, sen vanlig och sist choklad. Så gott!
Är faktiskt lite avis på min andra hälft.. Han ska åka till New York om ett par dagar!! Åhhh vad jag också längtar tillbaka dit.
Men nästa gång så är det min tur får vi hoppas.
Hej Svejs lilla blogg för denna gång!

Kommentera inlägget här :