Torsdag 11/12

publicerat i ;
Oj, så fort tiden går. Bara 13 dagar kvar till Julafton, och det känns inte alls som det snart är jul tycker jag. För att få upp lite Jul stämning var jag bara tvungen att ta det här fotot på hundarna idag med sina röda nya värme täcken.. Kan verkligen rekomendera Hurtas hundtäcken för er med hund, dom är toppen. Varma och sköna för frusna små vavvor.



Vi hade det toppen i Stockholm förresten. Jag börjar känna mig lite hemma där nu ;), känner igen mig mer och mer och kunde faktiskt hitta tillbaka till hotellet utan problem när vi hade varit ute och shoppat i Lördags. Det blev några jul klappar till släkt och vänner och såklart den kortärmade Odd Molly klänningen till mig då..
Hotellet va jättefint med världens mysigaste uppvärmda pool uppe på taket!!. Glömde såklart ta med kameran (dumt för det va såå vacker utsikt därifrån), men så här såg vi ut innan vi gick på spa =).



Lördags kvällen tillbringade vi på Aquavit, underbart god mat med avsmakningsmeny och fisk och skaldjurs tallrik. Sedan på söndagen va det dags för Teuqila att tävla, och det gick bra. Hon fick en etta med bra kritik. Det kändes dock lite tråkigt att domaren plockade ut T i Konkurrensklassen på grund av att som hon kallade det "en hörntand som går upp i gommen". När jag sedan tittade noga i Teuqilas mun så visade det sig att den ena tanden bara är lite kortare än den andra och inte alls uppe i gommen.. På ett sätt känns det som att hon hittade anledningar att plocka ut hundar som egentligen borde gått mycket längre.. Tråkigt att det verkar vara så mycket förvavvoriserade hundar på många utställningar...
Ja, ja jag ska inte vara dålig förlorare,det finns ju faktiskt viktigare saker här i livet.
I Söndags kväll va vi på Grill och åt Buffé, det va nog det godaste jag ätit på riktigt länge.. Är ni i Stockholm på en Söndag så missa inte det va ni än gör!!
Här kommer några bilder på Teuqilas mamma och pappa och sedan på henne som valp.. Intressant tycker jag att se hur olik hon är sina föräldrar i färgen. Spännande att se hur hennes valpar blir sen.


Teuqilas pappa


Teuqilas mamma och valp från senaste kullen.


Sötaste som Valp..

Kommentera inlägget här :