World Dog Show i Stockholm

publicerat i ;
Vi har varit i Stockholm sedan i Torsdags 3/7 och Bland annat tävlat med Teuqila på världens största hundutställning. Det var hundar ifrån hela världen och jag tror att det va ca 30.000 hundar med och tävlade totalt.
I torsdags när vi kom upp så åkte vi till en fotograf som fotade Melwin, hur kul som helst!. Han fick verkligen spela ut och va som en liten teater apa. Ska lägga upp bilder här sen när jag får dem.. Fotografen Katja Elmén va toppen gullig och fick Melle att släppa loss. Det va kul att hon fotade spontana lek bilder och inte bara porträtt..
I fredags va det sedan dags för utställning på Älvsjö mässan. Teuqila tävlade emot 27 andra tikar i hennes klass och fick excellent ( det bästa man kan få) och fick sedan tävla vidare i konkurrent klass där hon kom 4:a. Jag va helnöjd eftersom det är en så stor tävling så känns det jättekul att det gick så bra.
Efter utställningen åkte vi båt till Djurgården och gick på Grönan. Melwin hade superskoj och åkte karuseller för fullt.. Imorse tävlade vi igen, denna gång utomhus på Almare Stäket. Det gick bättre idag, först excellent sedan en 3:e placering.. Fast hon hade nog kommit ännu bättre om hon inte hade hoppat så värst ;).  Det va iallafall en kanon helg med massa roligt. Johan är också härmed avslöjad (med bildbevisning) att han har varit med på hundutställning =). Han som sa att det bara va för Nördar.. NÖÖRD på dig själv.. Ha Ha..











Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda:

Grattis till en bra placering o dessutom på en sån stor utställning! Coolt!

Måste bara säga att det ser så coolt ut när du går med teuqila (vad jag kan se på bilderna) Hon har ju 100% kontakt med dig o det är ju så det ska se ut!! Snyggt! Hoppas vi snart ses på någon utställning! Jag har anmält Moltas till Tvååker, sofiero, helsingborg (sdhk), ronneby, växjö. //Linda, Moltas o Malte

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack så mycket!! (jag valde ut dem finaste bilderna, hihi..) Va kul att du ska till sofiero det ska vi också. Ska bli jätteskoj att träffas igen =). Spännande att få se Moltas igen han är sååå himla fin. Men gud va kär jag blev i lille Malte.. Han är ju sötare än socker. Ha en skön sommar!

Kram Helene

Kommentera inlägget här :