Jag har serverat!!

publicerat i Foto/Bild;
Jag har varit på Johans Restaurang och jobbat lunch i 3 dagar nu för att lära mig detta för mig helt nya yrke..
Har börjat med 1-2 timmars städ och sedan serverat och tagit beställningar.
Shit vad roligt det är, idag kände jag att jag började få lite kontroll över det viktigaste. Har så klart inte lärt mig att blanda drinkar och sånt än, men det får jag väl lära mig så småningom. Måste träna på att bära fler tallrikar också ;).
Vi hade hela uteserveringen full idag och det blev en hel del springande med mat fram och tillbaka. 
När jag kom hem efter 8 timmar va jag så trött så jag fick lägga mig på soffan en timme och vila..
Jag fick min del av dricksen också och blev 100kr rikare. (Det mesta jag fått innan av någon dam jag hjälpt att byta lampa på tappen är väl en 20:a eller nåt.)
Imorgon är jag där klockan 10.00 och drar igång monster golvtvättmaskinen  igen..

Kommentera inlägget här :