Semester och sol!!

publicerat i Foto/Bild;
VI har haft en veckas semester och fått några dagar med sol och underbara bad..
Största delen av veckan tillbringade vi på Tjörn hos Johans föräldrar.
Melwin fick snorkel och cyklop och tyckte det va jätteskoj att kunna se under vattnet..
Nu är vi tillbaka i Åre igen och snart börjar Melwins skola. Jag har varit lite smått nervös för vad jag ska hitta på här uppe.. Har ju webshopen som egentligen tar alldeles för mycket tid för vad det ger i resultat. Och har känt att jag måste hitta något annat också där jag kan få komma ut och träffa lite folk och samtidigt tjäna pengar.
Så igår tog jag modet till mig och gick in på Stadium här i byn och pratade med butikschefen om jobb.  Förhoppningsvis  kan jag få få jobba halvtid där under säsong precis som jag hade önskat.
Samtidigt känns det lite konstigt då jag alltid arbetat för mig själv eller i familjeföretaget.. Har bara varit anställd en gång och det va på Café vasa för typ 13 år sedan..
Men det blir säkert jätteskoj..


Ouzp spanar in båtarna..

Bada måste man göra ibland för att svalka sig..



Vi träffade Ulrika på Tjörn som följde med oss ut och badade. Jätteskoj!

Här är Nemo, en helt underbar Finsk Lapphund som Ulrika passade några dagar.
Han va nog den lugnaste och snällaste hund jag träffat..


Pappa Johan va en badkruka och hoppade i med våtdräkt dom första dagarna..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mikka:

HÄRLIGA BILDER!! :D



Kul att din karls föräldrar bor på Tjörn, Dennis pappa är också bosatt där! :)

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Åh så fina bilder Helen! Du är modig! Stadium kommer inte att ångra sig! Lycka till! Kram från mig och de mina.

3:e kommentar, skriven , av Annika:

Jag glömde att säga att kommentaren kom från mig - Annika

4:e kommentar, skriven , av Mirjam:

Ser jättehärligt ut! Hoppas ni har det bra, vi kan väl höras snart! Kram

5:e kommentar, skriven , av Helene:

Tack!! Vi hade det underbart =)

Mirre, jag ringer dig i helgen..

Kram Kram

6:e kommentar, skriven , av Ulrika:

Det var kul att träffa er igen. Som vanligt alldeles för länge sedan. Har du fler fina bilder så kanske du kan maila dem till mig när du hinner. Lycka till med jobbet! Kram

Kommentera inlägget här :