Japp nu hoppas jag inte vi ska flytta på ett tag...

publicerat i Foto/Bild;
Då är snart andra dagen slut med konstant röj.. Kan säga som så här att när vi kom fram hit igår eftermiddag efter en riktigt lång resa vägen om stockholms skärgård och sedan övernattning i Gävle så var jag helt slut. Bättre blev det inte av att min kära J hade placerat ut flyttlådor, kläder och annat smått och gått precis över hela huset.. Jo, han är duktig på att röja men oj vilken organisations förmåga  ;)) *not*.. Till detta hör att vi skulle tömma hela lastbilen och släpkärran med minst lika mycket kartonger. Sedan tömma dom och få in allt i totalt 4 små garderober..
Jag fick mig helt enkelt ett bryt och gick in i badrummet och snyftade lite sedan var det bara att sätta igång.
Nu känner jag mig rätt nöjd efter att vi har fått ordning på ialla fall hälften av kaoset.
Nästa inköpsrunda går dock till Ikea i Trondheim och där ska det köpas garderober...

Vi tog vägen om Furusund utanför Stockholm för att lämna Menta till en familj som bor nästan grannar med oss här i Åre, dom har sommarställe utanför Stockholm och ska ha Menta gumman på prov hos sig. Om det funkar och hon trivs så får hon stanna hos dom på foder. Jag kände att det kunde vara bra för både Menta och Teuqila att vara ifrån varandra ett tag eftersom dom på sista tiden inte riktigt har funkat så bra ihop..
Det är världens goaste familj och Johan känner dom sedan innan. När jag pratade med Helena igår kväll så hade Menta haft jätteroligt hela dagen och busat med barnen och varit jätteglad.
Lilla hjärtat, vad svårt jag hade att lämna henne. Men som tur är så bor dom ju här i Åre och vi kommer att vara förste hundvakt att ringa ;))

Här kommer lite bilder på lilla vilden Ouzo och stora vilden Melwin i nya huset..



Efter första dagen va iallafall soffan och datan på plats..


Melwin har varit jätteduktig och hjälpt oss att packa upp hela dagen.. Här tog vi en paus och spelade fem myror..

Sötaste bebisen i världen..

Sover på nya mattan..

Utsikten är enorm =)

Kommentera inlägget här :