Vaccination eller inte..?

publicerat i Foto/Bild;
Tycker det känns så olustigt det här med val av vaccination mot svininfluensan..
Jag har hela tiden tänkt att det är klart man ska vaccinera sig, men så känns det på något sätt lite skrämmande, eftersom vaccinet är så nytt och förhållandevis obeprövat. Det ju faktiskt så att vaccinet innehåller själva smittan tillsammans med annat.
Ingen vet heller om det kan komma biverkningar på lång sikt eftersom detta vaccin är så nytt.

Å andra sidan sägs det ju att får man influensan så blir man riktig dålig.. Ja, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska göra men det lutar nog åt att jag vaccinerar mig.
Ska höra mig för riktigt när det gäller Melwin som varit äggallergiker vad som är bäst för honom också..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tord:

Tre argument för spruta

* Bättre att må skit en dag istället för att riskera bli smittad.

* Solidarisk handling = Man blir inte smittbärare (förutom hygienen)

* Vad hade hänt om inte poliovaccinet fanns?

Kommentera inlägget här :