Helg mys..

publicerat i Foto/Bild;

Idag har jag och Melle varit ute i svampskogen (eller snarare blåbärsskogen) för att plocka kantareller. Jag och Cissi traskade på och både Melwin och Tyra fick snällt hänga på. Vi gick upp i ulledalsfjället men all svamp lyste med sin frånvaro. Däremot fick vi med oss några blåbär innan regnet öste ner och barnen ville hem.
Men gud vad vackert det är alltså.. Det gör verkligen inget om det är tråkigt väder här för naturen är helt otroligt vacker ändå.
Nu har vi myskväll med tända ljus och kändisjunglen på tvn och Igår kväll invigde vi vår bubbelpool som står nere i källaren. Den har varit fylld med diverse vinterkläder och sovsäckar, men vi va så frusna så vi kände att nu va det dags för ett bad. Jag har verkligen saknat att få ett sånt där riktigt varmt och skönt bad.. Det är så avslappnande och härligt. Bubblorna vågade vi inte sätta på. Man vet ju aldrig när det gäller det elektriska på gamla prylar.. Vi ska slänga ut det gamla och köpa ett nytt badkar sen när vi ska renovera huset. Och då blir det nog ett vanligt badkar. För jag tycker nämligen om att bada nästan varje kväll och ett bubbelbadkar tar ju en halv dag att fylla och är kanske inte jätteekonomiskt heller..

Imorgon jobbar jag på Lattjo, sen blir det hem och fixa med webshopen..





Melwin i baren på Dahlboms i torsdags kväll..

Kommentera inlägget här :