Lite läskigt..

publicerat i Foto/Bild;
Imorse ringde det en tjej ifrån Swedbank och berättade att det hade upptäckts att någon obehörig hade handlat på mitt kort från Usa i natt??!!
Tydligen så förekommer det fortfarande en del sånt här trots säker näthandel med dibs osv.. Den här personen har alltså lyckats komma åt mitt kortnummer på nätet när jag gjort någon beställning, och det kan vara från vilket ställe som helst. Jag som har handlat på kort på nätet i säkert 5 år utan några som helst problem..
Skitläskigt.. I och för sig har jag handlat med mitt Nordea kort innan där man alltid måste använda kod dosan i samband med köpet. Känns som att det är säkrare.
Nu är i alla fall mitt kort spärrat och pengarna är tillbaka på kontot..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mikka:

Sånt är så obehagligt. Mitt kort blev ju skimmat förra året vid en bensinstation, blev av med massa tusenlappar men som tur är fick jag tillbaka allt. Men ändå obehagligt :/

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Åh nej usch va läskigt.. Det gäller verkligen att hålla koll på sitt konto.

Kommentera inlägget här :