När storfiskar'n talar om..

publicerat i Foto/Bild;
Idag gav vi oss ut, Jag, Melwin, Pappa och pappas kompis Janne för att fiska upp gammelgäddan i Ljungan. Den där gammelgäddan som det har skrockats om så länge jag kan minnas.
Pappa har haft den på kroken en gång och då var den precis vid båtkanten efter en lång kamp då den lätt som en plätt bara bet av linan och stack. Lika lång som båten var den.. Det du!
Tror att den blev längre och större för varje gång han drog den där historien..
Idag skulle vi iallafall få upp den, så pappa och Janne åkte in till stan för att köpa tjockare lina och stora fina drag.
Sen var det bara att ge sig ut..
Hem kom vi , inte med gammelgäddan fast jag kan ha haft hans barnbarn på kroken också en stark rackare som slet sig, men iallafall så fick vi 2 riktigt fina aborrar och 4 smågäddor..
Gäddorna blir kräftmat så kräftfikset förhoppningsvis kan komma att ta sig.
Melwin börjar bli riktigt bra på att kasta med kastspö, jättekul också att han har tålamodet och tycker det är skoj.

Förresten så har jag beställt mina kängor, den som känner mig vet att jag oftast inte väljer svart i förstahand även fast det kanske är smartast. Det fick helt enkelt bli dom mörkröda.. Så läckra..
Nu gäller det att hitta någon snygg höstjacka till. Den får nog gärna vara svart däremot eller kanske brun..
Kikade även lite på odd mollys höst kollektion, och hittade såklart en hel del fint..




Den är mörkgrå men ser lila ut..


Kommentera inlägget här :