Orolig..

publicerat i Foto/Bild;

Blev så himla orolig förut eftersom lille Bowser (Teuqilas valp) började kvarka (Chihuahuaor gör så ibland, helt ofarligt.) men nu va det oavbrutet i säkert 20 minuter. Jag försökte lugna honom men det hjälpte inte mycket. Tillslut började jag misstänka att han satt något i halsen, men efter att ha kontrollerat att han fick luft i sig och legat med honom i sängen ett tag tills han lugnat sig så förstod jag att det inte va någon fara. Stackarn blev så rädd själv också eftersom han aldrig fått så där innan.
Mina andra hundar får kvarkningar ganska ofta men inte ihållande..

Idag har jag förresten varit ganska så effektiv om jag får skryta lite.. Har jobbat först fram till 16.30. Sedan hem till huset och städat undan massa byggdam och skräp som blivit efter att Johan rivt väggar, tak och kök.
Sedan satte jag upp ett slags nät staket till hundarna som går från baksidan huset upp ca 50 m i skogen och ner på gräsmattan igen. Lyckades få ett getingstick på köpet. Men det va det värt för att kunna ha hundarna lösa på tomten utan att springa och se efter dom hela tiden.

Innan jag avslutade lördagens slit så oljade jag in alla ändträn på husfasaden samt tejpade maskeringstejp runt alla fönster och dörrar så imorgon efter jobbet blir det till att börja grundmåla..

Melwin är hos mamma och pappa i helgen så då kan man ju passa på att fixa lite extra..


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Farfar:

Glöm inte att ta bort maskeringstejpen direkt efter att du målat klart. Tejpresterna fastnar och är jäkligt svårt att ta bort. Vis av egen erfarenhet:)

Kram

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Ok, ska göra det!! =)

Kram Kram

3:e kommentar, skriven , av Petra:

Stackars Bowser - När jag fått min första chi fick han sin första kvark-attack under min säng! Stackarn vågade inte komma ut under sängen och jag kunde inte nå honom för att hjälpa! Hemskt!



Det är väldigt olika hur de kvarkar, hur ihärdigt det håller i sig osv. Några tips är att lyfta hundens framdel (kan hjälpa) eller att hålla för på nosen så fixar sig andningen snabbare.



Ofta blir det bättre när de blir äldre, men genast när det blir kallt eller om hunden blir t.ex. mycket glad kan de börja kvarka igen.



Man får trixa lite så hittar man de bästa knepen för just sin hund.



kram,



PP

Kommentera inlägget här :