Det enda som betyder något..

publicerat i Foto/Bild;
Är att min älskling över allt annat på jorden mår bra.. Ikväll när vi skulle äta middag (pasta pesto med parma skinka) så hände det som inte får hända.. Melwin satte i halsen. Jag hann nog tänka 1000 tankar under dom sekunderna som passerade innan skinkan slank ner i magen..
Skinka som är bland det farligaste du kan sätta i halsen också. Fy fasiken vad läskigt det var. Självklart var jag och Melle själva hemma också när det hände.
Han blev ju så klart jätte rädd lilla älsklingen, Men mest rädd blev nog ändå jag eftersom ett antal händelser tidigare i Melwins liv har satt sina spår i min hjärna vilket gör att jag alltid är på min vakt..
Nu sover han sött och jag är världens lyckligaste som får ligga och krama honom hela natten. Min älskling..
Tidigare idag var jag och Nisse iväg till veterinären i Östersund för att besiktiga, chipmärka och vaccinera valparna samt ta första rabies sprutan på Bowser och Melody som ska få åka med på världsutställning i Paris till sommaren och därför behöver vara vaccinerade mot detta. Den proceduren tar ca ett halvår så det gäller att vara ute i god tid.
Veterinären sa flera gånger att valparna var så fina och snälla, ovanligt snälla till och med. Varken Luna eller Lotus sa ett knyst när chippet skulle in mellan skulderbladen.
Dessutom var dom inte det minsta rädd heller. Allt gick bra och på måndag lämnar jag Lotus till Jeanette i Göteborg där han ska få sitt nya hem.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amelie:

usch stackarn de är så läskigt, hoppas att han mår bra lille plutten, kram!

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Ja, det är läskigt när det händer något sånt där.. Nu mår han kanon, fast vill inte äta skinka ;)

Kommentera inlägget här :