Min Idiot!!

publicerat i Foto/Bild;
Hur tänkte jag egentligen när jag tog med mig stackars mamma och Melwin på en hemsk bilresa i 8 timmar genom Norge och deras KATASTROFALA vägar.. Jag som i min dumdristighet trodde det skulle vara mestadels motorväg mellan huvudstaden och landets näst största stad Trondheim. Men tji fick jag när det var smala bergsvägar och en galet traffikerad sträcka dessutom.
Mysigt hade vi i alla fall i Oslo på kvällen då vi gick på Thai restaurang och åt gott. Hotellet var också jätte fint och låg mitt inne i smeten.
Men nu till det värsta.. Trodde jag att jag kunde komma med en köttbulle och två andra tossar som inte har lärt sig att gå riktigt och sedan kunna komma hem med något pris. Ja, tydligen så trodde jag det.. Så nu har jag lärt mig en rejäl läxa.. Aldrig mer köra genom Norge på vintern och aldrig mer åka så långt på en hundutställning om jag inte vet att hundarna jag ska ställa är i toppform..
Hem kom vi i alla fall men helt utan framgångar i utställningsringarna denna gång, så nu är det hårdträning som gäller för Melody och Bowser, samt total diet för tjockisen Teuqila..
Kändes i alla fall skönt att domarna älskade typen och valparnas utseende och konstruktion men att det var på deras otroligt valpiga rörelser dom åkte ut, för det kan man ju faktiskt träna bort ;).
Tillägnad mig själv.. and I Looove it.

Kommentera inlägget här :