Snart flyttar Luna..

publicerat i Foto/Bild;
På torsdag flyttar Luna och Menta hem till Helena med familj på foder.. Som vi kommer sakna dom. Samtidigt ska det bli skönt att få hem Teuqila som varit hemifrån nu i snart 3 månader..
Luna är nu 9 veckor, och jag tror inte jag har sett en sån liten hund med så stor personlighet någon gång. Hon är helt underbar.. Vilken tuff liten tjej, ojojoj..
När vi tränar på bordet så är hon tuffare än någonsin och bryr sig inte det misnta om höjden. Nyfiken till tusen och samtidigt världens gladaste.
Jag hoppas verkligen på henne och det ska bli oerhört spännande att få följa hennes utveckling. Jag kommer nog låna hem henne någon gång varannan vecka för lite träning, fast jag vet att lill matte Kim är superduktig och kommer träna henne inför kommande utställningar också.







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sarah:

Hej Helene!



Sarah här, har haft kontakt med dig flera gånger innan när det gäller valpar :) Jag har ju min söta lilla Black & Tan hane på 1 år och 5 månader. Kikar in här ibland för att se hur det går för dina fina valpar. Bilderna du lagt upp på Luna här är ju bedårande! Är pappan långhårig? Vad kallas hennes färg? Vill gärna skaffa en liten tik nästa år så min vovve får lite sällskap :) Kramar Sarah!

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack Sarah!

Visst är hon söt.. Jag kunde inget annat än att behålla henne själv. Hoppas och tror att hon kommer bli lovande för utställning och avel.

Hennes pappa är en långhårig multichampion. Så fin. Hon kommer förmodligen bli sobel eller fawn i färgen, men det är lite svårt att se än eftersom det ändras under valpstadiet ganska mycket.

Mvh

/Helene

Kommentera inlägget här :