Veckan som gått..

publicerat i Foto/Bild;
Då var det söndag igen och en veckas arbete slut.
Helena med familj har kommit hem från sin Kanarie resa idag så nu ska jag vara ledig ett par dagar. Har jobbat sen i söndags förra veckan. Men det är ju rena barnleken. Annat var det innan man flyttade upp då hörde ett 21 dagars pass till vanligheterna. Börja tappen klockan 06.00, sedan kl 10.00 ner till butiken och jobba till 18.00.. Tur är väl att man inte har det så nu. Kan väl erkänna att jag är lite smått bortskämd med jobbet för tillfället.
Men nu laddar vi ju också inför säsongen som startar om en månad. Ska bli så skoj =).
I Lördags åkte jag och Melle på Inofficiell hundutställning i Östersund och Melody den lilla tossan gick och blev BIR (Bäst i Rasen)!!, så roligt. Hon som varit så larvig innan börjar tycka det är lite roligt nu tror jag minsann..
Bowser blev andra bästa hane med HP.
Är så spänd inför deras debut i Officiell klass näst nästa helg i Oslo och Nordisk Vinnarutställning. Hoppas eller tror inte på något annat än kanske ett HP eller CK till dom, Därempt Teuqila har man ju lite större förhopningar på. Hade varit grymt roligt om hon tog det norska certet och blev Norsk Champion..
Valparna växer och imorgon är dom 6 veckor. Busiga som få och så söta så mattes hjärta smälter.. Hanen Lotus är tingad och ska säljas till Jeanette som bor i Göteborg. Hon har en vavva sedan innan och Lotus kommer få ett underbart hem där det vet jag!
Nu blir det sängen och sova som gäller.. Hoppas inte jag drömmer den där hemska mardrömmen jag hade i natt bara.. Det var nog det värsta jag drömt på riktigt länge. Fy fasiken, vilken lättnad när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm och att Melwin låg i sängen jämte mig och sov sött..

Kommentera inlägget här :