Färdigmålat!

publicerat i Foto/Bild;
Japp, då var det färdigmålat hemma, känns underbart att veta att man inte behöver måla på 15 år framöver.. Om man nu ska tro på Alcros färggaranti.
Men fint blev det i alla fall. Förra veckan målade jag lillstugan och i förrgår va det dax för veboden. Kolla in resultatet.

Fixade även lite plantering och satte upp renhornet eller är det ett älghorn som Johan fick av en farbror han hade hjälpt..

Veboden..

Badtunnan ska på plats imorgon och till helgen blir det invigning!! Jippi vad jag längtar..

Lillstugan.. Tänker inte visa hur den ser ut på insidan.. Det får bli ett senare projekt.. Just nu är det ett dumpningsställe..

Köket, fläktens kåpa ska upp samt fyra öppna hyllplan vid sidan om fläkten på varje sida.

Hallen på övervåningen, tapetserad och klar..
I dag har Melwin haft skoljogg och sprungit (och gått mellan varven) hela 4 km. Banan var 1km och man fick springa fler varv om man orkade och då sprang han 4 varv min lilla sötgubbe.. Sista varvet var han såå trött. Men är man envis så är man.
Ju fler varv barnen sprang desto mer pengar samlades in till Barncancerfonden. Melwin fick även med sig en liten slant att lämna extra.
Nu sover han gott för imorgon är det upp och hoppa kl 07.00, det är bara jag som inte kan slita mig från tv:n eller i detta fall från datan. Satt uppe för att titta på dom rödgrönas utfrågning, men känner att det inte ger mig något att lyssna på dessa tre partier som inte kommer med några konkreta förslag på hur dom ska förbättra för folket, utan bara klagar och säger att det kommer bli bättre.. Men hur?. Sedan undrar jag hur dom ska kunna regera tillsammans när dom har så skilda meningar..
Lars Ohly skrämmer mig med sitt sätt att vilja styra folket och Mona får mig att somna, men det är väl ganska bra för det är ju dax för sängen nu... Sov gott mina vänner =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mirjam:

ÅÅh vad fint ni har gjort, verkligen super!! Ska ni inte ha någon klädhängare i uppehallen längre eller?

Ser jättehärligt ut med badtunnan! Vilken lyx!

Ha det så bra! Kramar från oss!

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Åh tack så gullig du är =)

Jag har satt en liten klädhängare till vänster om toadörren, fast tanken är att man inte ska använda denna hallen som hall ..



Kramis

3:e kommentar, skriven , av Anette:

Så fint!

4:e kommentar, skriven , av Farfar:

Kanonfint!! Snart kommer vi upp och inspekterar och kanske vi kan ha en eftervalsdebatt:)

Kram

5:e kommentar, skriven , av Helene:

Tack!! Ni är så varmt välkomna =)

Kommentera inlägget här :