Valpmys..

publicerat i Foto/Bild;

Gud nåde den som säger att det inte är mycket jobb att ha hund, (fast det har väl ingen sagt).. Just nu känns det som jag inte gör annat dagarna i ända än att ta hand om husets fyrbenta.. Just nu eftersom jag inte har full kapacitet om man säger så, så bor Bowser hos Nisse vilket är väldigt skönt. Men så här ser schemat ut för tillfället. Teuqila och hennes lilla valp Poppy ska passas upp och matas för jämnan, dessutom ger jag T mjölkersättning några gånger per dag. Lilla Melody är nyopererad och ska skötas om på ett speciellt sätt. Hon får dessutom mediciner två gånger om dagen, och eftersom hon är världens mest kräsna hund så måste jag ta henne åt sidan och mata henne, gärna med skinka på uppblött torrfoder.. Sist men absolut inte minst har vi vår käre Japan som nog aldrig riktgit fattat grejen att man gör sina behov utomhus. Kanske inte så konstigt när han bott på en stor kennel i Japan. Vi kör därför rumsrenhetsträning Maximum härhemma med kanske 15 kissrundor varje dag. Dessutom älskar han att markera revir och gör det gärna fortfarande här hemma. Därför får han gå med kissskydd hela dagarna och Always ultra i som jag får byta några gånger per dag.. Haha dårarnas paradis..
Men jag har valt det själv och ärligt talat så älskar jag det för det mesta, speciellt när man precis när man känner det kan krypa upp i sängen och mysa med en hund eller en förtillfälet en 3 veckor gammal valp.. Så gosigt..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amelie:

Åhh va mysigt de ser ut att gosa med en liten valp :))

savannahs mysdress är så fin och mysig, tack snälla :))

kramar från oss

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Åh så kul att den passar.. Hoppas ni har det gott i England! :)

Krama Savannah från oss!

Kommentera inlägget här :