Stockholm tur och retur..

publicerat i Foto/Bild;
I fredags bilade jag ner till Stockholm i snöstormen och Nordisk vinnarutställning. Med mig hade jag Lilla Pop som nu har flyttat till Maria på Lilldivans Kennel i Norrtälje där jag också sov över från fre till lör. Hon kommer få världens bästa hem där och har redan funnit sin nya bästis i deras lille Jolle som direkt tog hand om lill tjejen.
Maria och hennes man Thomas skämde bort mig rejält med riktigt god middag, vin och massa god choklad och glögg. Dessutom fick jag med mig världens största Present/julklapp hem, dom är bara för snälla.
Så igår morse var vi uppe vid halv sex och åkte in till Stckholm och utställningen. Massa fina hundar och trevliga människor var det, men tyvärr blev det inga placeringar för vår del. Det hade jag heller inte förväntat mig med 120 LH och nästan lika många KH.. 

Däremot är jag väldigt glad och stolt över Honey och Armanis pappa Melvin som bor och ägs av Marlene på kennel Tiny Tulips för han blev BIR igår på utställningen och därmed ny svensk och dansk champion och dessutom fick han titeln Nordisk vinnare 2011.. Riktigt häftigt att Jag har den första kullen efter honom :)).

Sen körde jag hem igen igår eftermiddag och kom hem sent, helt slut!!.
Nu har jag och Melwin kört mammsen till tåget efter att ha ätit söndagsmiddag på Dahlboms. Mamma har varit hos oss i helgen när jag va iväg. Synd bara att hon inte kunde stanna längre eftersom jag knappt hann träffa henne. Men hon och pappa kommer ju upp till jul igen, fast då ska jag jobba, men det ska bli jättemysigt ändå!

Bild från promenad med dogsen idag.. Här vårat hus till vänster. Så skönt att dom äntligen plogat vägen så hundarna inte drunknar i snön :))

Holly Polly gillar att vara ute..

Men efter ett tag så blev det lite för kallt.. Så då fick hon hoppa in i sin övertrötta mattes jacka.. ;)


Lilla Howard eller Armani som han ska heta hos sin nya familj. Det tyckte jag va jättegulligt namn. Han har faktiskt börjat lyssna till det redan :)


Och så lilla Honey som är så lik sin syster Luna till sättet. Busig och kaxig :)


Sovbild..


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marlene:

Vilka fina bilder på alla sötnosar. Melvin hälsar att han är mycket stolt över sina små troll och hoppas att Honey fortsätter gå i hans fotspår. Hon är ju verkligen honom upp i dagen än så länge. Roligt att träffa dig med, även om det blev så kort. Många ringar och massa folk. Man hinner knappt tänka utan stressade mest runt för att inte missa att någon av hundarna skulle in! Vi ses till våren. Pussa de små från oss. Kraam

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack fina Marlene :). Ja, hon är jättelik Melvin tycker jag också. det ska bli så spännande att följa båda valparna för dom har fått ett jättefint temperament och är väldigt glada och orädda båda två.

Massa grattis igen till framgångarna i helgen med Melvin. Han är super duper snygg! Ha det bäst så hörs vi snart igen.

Kramis

Kommentera inlägget här :