Nu är det dags!!

publicerat i Foto/Bild;
Nu har jag bestämt mig.. Dags för mig att förvandlas till en mindre slösaktig och mer penga sparande människa.. Tror knappt någon som känner mig vet hur mycket jag lägger i månaden på diverse materiella ting, dom flesta vet att det är mycket men kanske inte riktigt hur mycket..
Har insett att det inte går att handla som jag gjort innan eftersom vi har ett relativt dyrt boende och jag inte har möjlighet att jobba extra som jag gjorde tidigare i Göteborg när tappen fanns. Det är ju inte det minsta kul att leva på minimum dagarna innan lön och kanske inte ha råd att åka på semester eftersom alla pengar gått till helt onödiga saker som kläder och annat som bara glöms bort efter en vecka eller två.
Nej nu jäklar!! Första steget blir att fylla i en kostnads uppföljning som jag fått av mina duktiga svärföräldrar. Där ska allt som handlas oavsett vad fyllas i. Så det blir till att spara alla kvitton och sätta sig en gång i veckan.
Sedan måste jag lära mig att tänka en gång extra och inte förhasta mig när jag ser något jag vill ha. Min utmaning blir att gå hem tomhänt och sedan känna efter om det verkligen behövs och isådana fall så får jag väl gå tillbaks och handla, men oftast tror jag det bara är där, i just det ögonblicket i affären som jag har det störtsa suget..
Uppföljning kommer.. Jag lovar!
Det sista jag köpte nu innan mitt nya sparande var nog det som jag kommer längta tills mest under hela året och det är 2 Take That biljetter till Köpenhamn den 15/7. Jag visste att jag skulle gå på någon utav deras konserter nu när Robbie är tillbaks och det kanske är deras sista gemensamma tour. För det är ju en självklarhet när man är ett utav deras stösta fan genom tiderna och haft hela rummet fullt med planscher och stått och skrikit som 13 åring på flera av deras konserter..
Ska bli grymt kul och det är inget jag hade dragit in på även nu när jag blivit den sparande Helene så det så, för det är faktiskt en upplevelse och inte en onödig sak!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pan Andersson:

Darling!

Välkommen in i vuxenlivet!!!Se du har aldrig lyssnat på dina kompisar vad gäller dina inköp och ekonomi...

Tänk att det ska dröja tills du är 30plus inna du unser verkligheten...

Annras kvarstår mitt och Pas erbjudande sen länge!Att anmäla dig till lyxfällan;)

Då du darlig,då kommer din ekonomi genast att ta fart igen kan jag lova.Puss

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Haha, ingen lyxfälla för mig inte..

Kommentera inlägget här :