Hemsk dag idag..

publicerat i Foto/Bild;
Har suttit hela dagen på Sundsvalls sjukhus och akuten.. Stackars lilla pappa föll ner från en stege ca 3,5m och rätt ner i betongolvet i garagebyggnaden här på gården. Jag vaknade av att han skrek något fruktansvärt och rusade ut och där låg han på sidan på golvet med stegen under sig. Han hade fruktansvärt ont och var alldeles blek, men var vid medvetande. Jag fick tag på en telefon och ringde ambulansen så fort jag kunde.
Ambulansmännen kom ganska fort och vi la över honom på en bår där dom fixerade hans nacke och rygg. Han hade mest ont i höften och verkade ha klarat nacke och rygg bra.

Jag och Melle åkte efter ambulansen som åkte 10 mil med ilfart in till Sundsvall där dom röntgade och såg att han som tur var klarat sig från inre blödningar samt rygg och nackskador. Däremot har han fått en ganska omfattande bäckenfraktur och kommer antagligen att behöva flyttas till Uppsala för operation i morgon eller på fredag. Fy fasiken vilken otur, det kommer ta lång tid innan han blir helt bra..
Fast det känns samtidigt skönt att det inte blev värre skada än så här. Stackars pappa, nu får han hålla sig ifrån stegar i fortsättningen.
Här kommer en bild från ikväll när jag kom hem till huset med utsikten av ljungan och forsen uppifrån från balkongen, mamma är hos pappa nu..

Kommentera inlägget här :