Luna ny Svensk och Dansk Champion!!

publicerat i
Tjohoo!! Jag är så glad.. I lördags blev Luna Champion. Vi var i vännäs och hon blev BIR och fick sitt andra CACIB och sitt 7:e CERT och därmed Svensk och Dansk Champion. Detta är så extra speciellt för mig eftersom det är min första egenuppfödda champion.
Domare var Lisa Molin och hon gav Luna en superfin kritik:
Utmärkt typ och helhet, ultra feminin tik, vackert huvud och uttryck. Välställda öron, bra bett och pigment. Fin topline, välkonstruerad, välkroppad, goda vinklar. Bra pälskvalitet, utmärkta rörelser, självmedveten med härligt temperament!
Sen blev Lindas fina hane Roffe BIM så vi hade verkligen en toppen dag.. Utöver det så blev Valparna BIR och BIM både i vännäs och även i Avesta på söndagen!!
 
 
 
 
Nu är jag hos mamma och pappa tills på onsdag och Melwin och Johan har åkt till göteborg över midsommar eftersom jag ska jobba. Melwin gick ju ut skolan i torsdags och har nu ett lååångt och skönt sommarlov framför sig!! Fina killen har varit så duktig i skolan och klarat både nationella prov och annat skolarbete hur bra som helst <3
 
Bild från Ovansjö i hängmattan med utsikt ner mot forsen och ljungan, mitt favorit ställe :)
Passade på att träna lite med R'Belle också som blir 10 veckor imorgon.. Köpte ett nytt utställningskoppel i helgen till henne :)
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marlene:

Men alltså hur söt är hon lilla hoppkaninen?! Dör sötdöden. <3 <3 Och dina shorts var ju skitsnygga! Stort grattis än en gång till championatet! Förstår att det måste kännas helt otroligt kul och speciellt när man får sin förstfödda champion. Får hoppas jag har en sån snart med. <3

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack fina du <3<3 Så gullig du är :) Ja, extra speciellt med första egenuppfödda. Såklart du har en också snart!! Shortsen är från Zara :) Kramis

Kommentera inlägget här :