2008-10-11 Höst..

publicerat i ;
Nu är hösten här igen.. Det blir mörkare tidigare på kvällarna och kallare och blåsigare också för den delen.. Men idag kände jag ändå att det är rätt skönt med hösten,, man kan va inne och ha det mysigt, tända lite ljus och bara ta det lugnt.. Sedan är det så otroligt vackert ute med alla blad som skiftar i härliga färger. Därför kommer jag ta vara på det goda i hösten trots att man kanske ibland hade önskat en något längre sommar.
Drömmer faktiskt om att få komma iväg till Thailand i vinter,, det hade varit så himla skönt. Vi får väl se hur det blir med det.. Drömma kan man ju som sagt alltid göra.
I Torsdags va jag hos Jeanette på salongen och fixade mitt hår. Det är numera kastanje brunt med en del rött i. Kändes helrätt direkt. Helt enkelt hösträtt =P. Nettan är duktig hon, vet precis hur hon ska få till det det så bra som möjligt..
Vi har också hunnit provköra en Ford Kuga.. Betyget blev så här:
Fin bil, härlig komfort och snygg design. Men ack så liten invändigt, och kanske inte riktigt värd sitt pris.. Ingen ford på min gård har jag ju sagt innan och så får det nog bli den här gången också.
Melle gillade dock den gigantiska takluckan som man kunde se himlen i!
Vet inte varför alla är emot mig när det gäller en begagnad Volvo xc90,, det är faktiskt en fin bil att åka omkring med uppe på Norrlands vintervägar, säker är den också.. Nu gäller det att ställa in sig på operation övertalning ;))
Ja, jag vet att den är dyr i drift och försäkring mm.. Men det är ju nu man ska passa på när dom är så prispressade, och så himla mycket kan det väl inte skilja i driftkostnad?? Audin drar ju faktiskt nästan milen..


Kommentera inlägget här :