Glad Påsk

publicerat i Foto/Bild;

I morgon är det Påskafton. Hoppas det blir en sån där solig och skön dag som det har varit idag.
Vi kom hem från Kista vid 18 tiden idag och resan gick faktiskt väldigt smidigt den här gången tycker jag. Ibland när man har kört till och från Stockholm så har det känts som en evighet.
Hundarna gjorde sitt bästa på utställningen (kanske inte Menta då ;), hon tyckte det va lite läskigt i början..), men Teuqila nådde ändå inte så långt som jag hade trott och hoppats på. Vet inte varför, men smaken är ju som baken och alla domare dömer olika..
Jag har bestämt mig nu och det är att jag inte kommer anmäla T till fler utställningar med Svenska domare.. Känns på något sätt som att dom flesta jag har ställt för inte riktigt har varit kunniga på rasen. När jag har ställt för utländska domare så har det många gånger varit Chi uppfödare och då har det gått jättebra för T. Men när vi ställt för Svenska domare som antagligen dömer massa olika raser och inte har Chihuahuan som spec. ras så har det gått sämre.
Så det känns som ett ganska enkelt val.
Fasiken jag är nog lite dålig förlorare också, men ändå..

Den här bilden på Menta och mig fick jag från snälla Barbara på forumet. Mamma lyckades inte ta några kort  med våran kamera =P..

Kommentera inlägget här :