Lilla Tonåren

publicerat i Foto/Bild;
Är på tappen sedan 6.30 imorse. Äntligen en lugn och skön morgon utan massa stress och bråk. För det har det varit dom sista veckorna när Melle ska upp till dagis. (Och inte bara då heller).
Han är inne i "lilla tonåren" BIG TIME just nu, vill bestämma allt, blir rasande för ingenting och är allmänt sur och grinig för det mesta.. Funderar på att gå och köpa någon bra bok om den här åldern så man lättare kan hantera dom jobbiga stunderna.. Förresten så har mamma någon dr spocks barn bok från när jag va liten, kanske kan hitta lite tips i den.
Skönt att veta ändå att det är en övergående period och att det antagligen beror mycket på situationen vi har just nu med flytt till Åre och allt.

Idag tänkte jag ta en tur till Ikea efter jobbet om jag orkar, (behöver egentligen hem och uppdatera webshopen) ska nämligen köpa en liten valplåda till Teuqila. Det är ett tag kvar, men jag vill gärna ha den hemma lite innan så hon kan vänja sig i tid att ligga i den. Det får bli en plastlåda med kanter runt vid namn Slugis.. Sen ska jag så klart inreda den med mysiga filtar och sånt.

Kommentera inlägget här :