Pepparkakshus..

publicerat i Foto/Bild;
Idag har jag varit ledig. Eller egentligen inte eftersom jag jobbat hemmifrån med webshopen, men det är ändå fri tid om man säger så =).
Har varit så sjukt mycket sista tiden så jag har helt enkelt inte hunnit blogga på en vecka eller vad det är sen sist.
Idag har iallafall jag och Melle bakat ett pepparkakshus och jätteroliga hjärtan som vi gjort glasyr på så det ser ut som tomtar. Konstigt att det ska vara så svårt att få till ett någorlunda fint hus utan att både bränna sig och göra sönder både väggar och tak.. Tur att man kan dölja så mycket med lite non stop och glasyr.
Ska ta lite foton imorgon och lägga in på mästerverken ;P

Nu borde man snart kunna se lite tecken på om Teuqila är dräktig eller inte. Är så fruktansvärt nyfiken så jag håller på att spricka.
Hon har varit ett matvrak fram tills för några dagar sedan och nu är det bara människomat som hägrar, hon tittar inte ens åt sitt torrfoder. Inte ens om jag blandar i grädde eller sås eller något annat gott.
Nej det ska vara kyckling, lax eller kött med lite annat gott till. Det är ju så himla jobbigt att få till näringsmässigt riktig mat själv, så jag ska nog försöka låta henne vara så hon tillslut blir sugen på sin mat igen..
För övrigt är hon lite trött, men annars ser jag inga tecken på dräktighet än. Men som sagt hon är bara runt 3e veckan..

Kommentera inlägget här :