Michael Jackson R.I.P

publicerat i Foto/Bild;

När jag fick höra igår morse att Michael, en av mina största idoler hade dött då kändes det som en tung sten föll, det är alldeles för tidigt tänkte jag.. Inte än.. 
I bilen på väg till Åre satte jag på radion för att hitta något minnesprogram om honom.
Och vad hör man? Jo, några kanaler ägnade en timma eller två till The King of Pop. Men det fanns fa**n inte en enda kanal som kunde hylla honom och hans musik, nä alla tog dom upp det här med hans anklagelser och intervjuade folk på stan om det, som egentligen inte hade en jäkla aning om hans liv och vad han gjort och inte gjort.
Det har inte jag heller, men jag tycker det är fruktansvärt grymt att tala om sådant när han precis gått bort. Varför inte ta fram allt bra han gjort och som präglat en hel musik epok??
I mitt hjärta lever han vidare som en av dom största stjärnor, Kommer aldrig glömma när jag fick se han spela Live på Ullevi i Göteborg. Utan tvekan den bästa konsert jag sett i mitt liv.. Nu får han äntligen vila i frid..

Kommentera inlägget här :