Vilka jävla idioter..

publicerat i Foto/Bild;
Är så fruktansvärt irriterad att jag bara måste sätta mig ner och skriva lite..
Jag har gjort ett mail utskick till mina kunder i webshopen om att vi har smygstart med 30% rea på kläder.
I erbjudandet står tydligt och klart att det endast gäller kläder och inget annat och Kunden får en rabattkod som han/hon använder vid köpet.
Utöver detta utskick har jag även gjort ett tilläg i leveransvillkoren på hemsidan att rabattkoder endast gäller på den/de varugrupper som framkommit i separat utskick. Punkt.. För dom flesta är det här ganska enkelt och dom handlar på med kläder som aldrig förr =)
Men så idag när jag kom hem från vänersborg och hundutställningen, så ser jag att det gjorts ett visst antal ordrar med beställningar på barnvagnar (Bugaboo & Urban Jungle) med rabattkoden för klädrean?!!.
Vilka idioter tänkte jag kan dom inte läsa eller, och så fick jag maila tillbaka till alla att rabatten tyvärr inte gäller på barnvagnar utan bara på kläder som jag redan skrivit på säkert 5 ställen både på hemsidan och i mailet.
Då visar det sig att någon har lagt ut rabattkoden i en "bugaboo tråd" på familjeliv, där folk som aldrig varit inne på våran sida snappat upp den och gått in och beställt vagnar för 10 tusentals kronor med 30% rabatt...
Att sälja en bugaboo eller urban jungle med 30% rabatt existerar inte i denna värld kan jag då också tillägga. Marginalerna är på tok för små och vi skulle aldrig få sälja dom för leverantörerna heller med så mycket rabatt..

I vilket fall som helst så var det då såklart två personer som fortsatte att jävlas med att hävda att dom redan beställt och fått en orderbekräftelse och att vi ej kan häva det köpet.
Jag har nu suttit i ca 3 timmar och ägnat tid med att maila och förkara för dom här två människorna vad som gäller och vad som avses med våra rabattkoder och vilka som kan ta del av dom.
Det slutade med att hon nu skrev att hon redan tagit kontakt med konsumentverket om det här fallet och att vi snart har anledning att höras igen...
Jag gick sedan in på familjeliv och hittade den här tråden, där dom här två personerna som krånglat har suttit och skrivit..
Läs:
"Och sen tipsades det i Bugaboo tråden om att www.my-baby.se har en rabattkod (och så skrev hon så klart ut den) som ger grym rabatt. Jag *host* råkade lägga en UJ swift i varukorgen och betalade den snabbt som ögat. Återkommer om det verkligen blir något."

"Åh va kul, jag vet faktiskt inte om de kan häva, antagligen. Men det här ska vi driva du och jag.. *Stackars My Baby.*."

Kan bara säga stackars människor.. Har dom inget bättre för sig än att sitta vid datorn hela dagarna och skriva i en jävla barnvagns tråd.??, och sedan förstöra för dom som jobbar och sliter för att försöka få mer tid till annat än bara jobb??
Riktigt jävla tragiskt enligt mig, stackars deras barn...

NÄ fy fan.. Nu släpper jag detta och ska gå och ha myskväll med Melle.





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrika:

Folk är f-n inte kloka. Den siste idioten är ännu inte född... Styrkekramar till dig!

2:a kommentar, skriven , av Mirjam:

Det här låter ju heelt sjukt, vilka människor!!

Är helt säker på att du har rätten på din sida Helene, du har ju skrivit vad rean avser och inte. Lycka till! Kramar

3:e kommentar, skriven , av Helene:

Ja, eller hur.. Hoppas på det bästa, men man vet ju aldrig..

4:e kommentar, skriven , av Petra:

... alltså, HUR hemsk får man vara??!? Helt otroligt att någon ens kommit på tanken!



Snacka om folk som inte kan läsa (läsförståelsen uteblev ju i alla fall...)



jisses...



Tråkigt med onödigt krångel, men det ska nog gå bra för dig ska du se!



mvh,



PP

Kommentera inlägget här :