När blir man egentligen vuxen?

publicerat i Foto/Bild;

Man hör ofta äldre människor säga till en att man ska passa på och ta vara på tiden när man är ung för åren går så himla fort. 
Tidigare när jag fått höra sånt så har jag inte reflekterat så mycket över det där men igår fick jag en rejäl tankeställare.
Jag fick en 12 år gammal tidning av  en reporter från Torslanda tidningen där en artikel var skriven av mig. Jag hade praktik i 3 månader då och drömmen va väl att arbeta på reklambyrå eller någon tidning med text och layout..

När jag skulle börja läsa så tänkte jag, "Men herregud det här är ju jättepinsamt, hur kunde dom trycka en tidning med en text som skrevs av en helt oerfaren tonåring??, artikeln måste ju va riktigt dålig"

Förvånad över min egen förmåga vid 17 års ålder så avslutade jag läsningen med att känna mig riktigt nöjd. Kunde faktiskt inte ha skrivt artikeln bättre nu, 12 år senare..
Då kan man ju undra var tiden tagit vägen?. Jag kände mig vuxen då och var väl också mer eller mindre det.
Men nu när man snart är 30? hur ska man känna sig då?

Märkligt men jag känner mig inte direkt vuxnare nu än för 10 år sedan. Det är klart att man hunnit med mycket och blivit en och annan erfarenhet rikare, men för övrigt så har tiden bara gått alldeles för fort.
Man arbetar, skaffar barn, kanske hus och allt blir så otroligt intensivt.

Nej jag tror det är viktigt att man stannar upp ibland och känner efter och verkligen tar vara på dom där stunderna som betyder så mycket. För tiden går fort och det kommer den fortsätta göra så länge man har det bra och mår bra =).

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ulrika:

Så sant så...

2:a kommentar, skriven , av Ulrika:

Du har så rätt! Jag fyller 40 om några dagar och känner mig inte mycket annorlundare än när jag skulle fylla 30... det har kommit o gått människor i mitt liv, jag har utbildat mig och bytt jobb, men annars är jag samma Ulrika...

Kommentera inlägget här :