Mer tålamod Tack!!

publicerat i Foto/Bild;
Idag har jag känt mig mer eller mindre som bilden nedan.... Har precis fått Melwin att sova efter ca två timmars högljudda protester..
"Jag är inte TRÖTT fattar du ingenting eller??",  lungt och stilla fick jag förklarat att det är dagis imorgon och att vi ska lägga oss nu.
" Men din jubelidiot fattar du inte att jag inte är trött????"
Spelar ingen roll vi SKA lägga oss nu, vi har kommit överens du och jag om att du ska lägga dig klockan 9..!!.
Melle lägger sig under soffbordet och vägrar komma.. Strategi nummer 2.
Om du inte kommer nu så lämnar jag tillbaka bilen som du fick idag...
"Jag hatar dig, och jag tänker aldrig somna!!".
Strategi nummer 3.
Ok, då lyfter jag in dig i sängen!! (vilket jag lyckas med, heeelt svettig och med en nu hysterisk Melwin..
"jag tänker ALDRIG i hela mitt jordklotsliv somna!!"
Där tog tålamodet slut.. NUUU SKAA DUU SOOVA!!....
Japp, och vad resulterade det skrikandet i, jo en storgråtandes Melwin som envisades om att vara ledsen i typ ytterligare en halvtimma innan han gick med på att somna om jag berättade minst 2 sagor om Klocktrollet och Grymmevargen..
Efter 4 sagor och en hes och övertrött mamma så somnar ögonstenen.
Det här får jag tampas med varje dag i olika situationer.. ÅH vad jag längtar tills pappa Johan kan vara med och dela dom härliga stunderna.. Haha
Ja tålamod heter det som behövs, och det har jag en del.. Men skulle absolut behövas en hel del till..
Vänta ni bara som har mindre barn, 6 åringar är då verkligen ingen lätt ålder att tampas med..
Men han är världens snällaste, goaste kille och det bästa som finns för mig, och därför skulle jag aldrig någonsin vilja vara utan den här tiden, och envis som han är har han en positiv och stark egenskap som förhoppningsvis kommer ge honom stor nytta senare i livet..

Kunde inte riktigt få till den där arga munnen som jag ville, men ändå...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amelie:

Hahaha kämpa på, melwin han e ju bara för go han :)

Kram kram

2:a kommentar, skriven , av Mikka:

Härliga 6-åringar ;)

Kommentera inlägget här :