Mycket på G nu..

publicerat i Foto/Bild;
Då var det redan onsdag och i kväll tar jag och Melwin tåget för en blixtvisit i Åre. Kommer hem fredag morgon igen.
Igår vid 11.30 ringde jag till Västra, va ju så himla nyfiken vad blodprovet skulle visa. Det hade som tur va kommit svar och resultatet visade 61!!!. OJ, så mycket  fick jag slängt ur mig helt övertygad om att det måste varit något fel.. Jag som hade planerat det här in i minsta detalj och tänkt att jag skulle vara ute i riktigt god tid. Enligt veterinären va det verkigen på sluttampen och inte alls säkert att parning skulle lyckas. Värdet ligger på 15 vid ägglossning och skall helst ligga på 30-40 vid parning. Men hon sa att hon tyckte det ändå va värt ett försök om tiken fortfarande är villig vill säga.
Jag slängde mig i bilen och fick med mig båda hundarna och Melle och kom ner till Linda vi 15 tiden ungefär.
Det tog inte lång stund där förrän Moltas och Teuqila hade funnit varran.. =). Båda verkade mycket intresserade och det blev ett par försök. Dock ingen hängning..
Linda som är världens gulligaste, erbjöd sig att ha kvar Teuqila tills på fredag. Så jag Melle och Menta åkte hem igen så dom kunde ha lite lugn och ro omkring sig, för det kändes som att det va det som behövdes.
Så nu är det bara att vänta och se hur det går. Måste säga att jag blev verkligen helt chockad över resultatet på blodprovet. Det innebär att hon antingen har smyglöpt och börjat tidigare så jag inte märkt något, eller att hon går emot alla teorier och fakta och gått typ direkt in i höglöpet.. Hon blöder ju fortfarande och är ju villig så då borde det ju funka tycker man. Enligt min beräkning va hon på dag 8 igår och oftast säger man att man parar som säkrast på dag 10-12. Men det är bättre att inte hoppas på för mycket..
Teuqila har det iallafall toppen hos Linda Moltas och Sally!!
Tack Linda igen för att du tar dig tiden att ha henne där =)
Nu ska jag packa och göra klart för en 2 nätters på raken tågresa.. :P Tur att vi har en egen kupé jag och Melwin..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lori:

Hmmm nu blir även jag förvirrad. Jag läste på forumet att det är när dom "slutar" blöda som det är höglöp. Alltså att tiken brukar blöda i en vecka drygt för att sluta när det är dags så att säga. Känns som för varje ny sak jag lär mig kommer något nytt jag inte kan, jag måste verkligen jaga rätt på en bra mentor! Med tanken på att delkurserna går bara en i halvåret här. Iaf, lycka till så jätte mycket! Hoppas det blir bebbar:)

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Ja, det har jag också lärt mig, men har läst att en del tikar blöder även under höglöpet.. Så det är verkligen inte lätt att veta när det är dax här inte..

Kommentera inlägget här :