Lisebergs besök..

publicerat i Foto/Bild;
Idag har vi varit på Liseberg. Jag Johan Melwin och Gull-Britt.. Det va sådär bra väder idag så vi bestämde oss för att åka dit.
Melwin fick åkpass och åkte alla möjliga karuseller, och jag försökte få med honom på Lisebergsbanan men där blev det tvärstopp.. Inte så konstigt när stackarn fick åka med mamma i Vilda musen på Grönan när han bara var 4år och blev vettskrämd. Vi som trodde den var som nyckelpigan, tji fick vi..
Nä Melle tycker det räcker gott med Jukebox, Flomeride och Kållerado..
Vann gjorde vi också. En jättestor mjölkchoklad och lite chips. Åh vad jag längtar tills att en mysig höstkväll få sitta med en bra film, chips, choklad och äpple.. Det är världens bästa kombination, jag lovar..
 
Ikväll har vi grillat kött, majs och baconlindade dadlar, vi gjorde sötpotatis puré till som är jätte gott till grillat. Dessutom är det världens enklaste grej. Man stoppar bara hela sötpotatis med skal och allt i ugnen på en plåt i 40min på 225grader. Sen delar man potatisen på hälften, trycker ut innehållet i en skål, saltar lite och kör med en stavmixer eller mosar med en gaffel. Supergott!!
En annan sommar favorit är baconlindade dadlar.. Köp dadlar kärnfria eller vanliga och plocka ut kärnorna sedan rulla in dom i bacon och grilla. Sååå gott, jag lovar!! =)

Kommentera inlägget här :