Otursvecka..

publicerat i Foto/Bild;
Har hänt så himla mycket märkligt den sista veckan så det känns som om det är något slags otursmoln över oss för tillfället..
Det började med att Melwin satte i halsen för nästan två veckor sedan. Han blev riktigt rädd men kunde andas. Som tur var åkte pizza biten ner i magen efter ett tag men skräcken för att sätta i halsen satte sig i honom så starkt att han dom senaste två dagarna inte har velat äta något som är hårt, och när han väl äter så tuggar han så länge så han ibland måste gå och spotta ut maten för att det blir så mycket saliv i munnen..
Inte nog med detta så vaknade jag mitt i natten för en vecka sedan av att hela sängen var nerblodad och att Melwin hade blött näsblod  och inte lite heller.
Varken han eller jag har gjort det någon gång tidigare så då är det klart att jag var tvungen att oroa mig över det också.. Melle brydde sig inte så mycket om det eftersom han sov och för att jag försökte vara lugn och inte göra honom orolig.
Nästa dag åkte jag in med honom till hälsocentralen och dom tog blodprov och tittade i näsan och sa att allt var ok. Det kändes så himla skönt. Efter det har han dock blött näsblod två gånger till men inte så mycket..
I förrgår blev min data Hackad.. Även webshopen kapades, men är nu återställd.. Datorn däremot skulle jag inte våga sätta på om jag så fick 10.000kr.. Klantig som jag är så har jag inte gjort back up på foton och dylikt den senaste tiden heller..
En glad nyhet är iallafall att valparna som bara blir sötare och sötare har börjat öppna ögonen..

Kommentera inlägget här :