Klantig och med en massa otur..

publicerat i Foto/Bild;
Vet ni vad jag gjorde igår?
Vi skulle ju fira Sonny en kompis här i byn som fyllde 40år igår, så han hade bjudit ca 100 av sina vänner till en heldag med massa roligt. Först på morgonen samlades alla för att äta gemensam frukost i backen och sedan skulle det bli skidåkning ett par timmar innan lunch. Snön va tung som bly då det regnade på morgonen, och när jag hade kommit halvvägs ner från toppen så lyckades jag vurpa ganska rejält. Vet inte hur det gick till men jag slog mig både på benet och i huvudet men mest gjorde det ont i handleden.
Tänkte att det säkert skulle gå över och åkte ner och upp en gång till. När jag kom ner i andra åket så gjorde det fruktansvärt ont i handleden. Jag kände att jag va tvungen att åka hem och vila mig lite, (skulle ändå åka iväg några timmar på dagen då jag skulle hämta Melody på djursjukhuset i Östersund och även hämta Melle på skolan innan jag skulle tillbaka till festen). Hemma igen från Östersund tur och retur (20mil) så gjorde det så ont så jag bara va tvungn att åka upp till sjukhuset. Där röntgade dom mig och konstaterade att jag fått ett benbrott i handleden och att jag skulle få gips i 4 veckor. Så jävla onödigt!!. Jag är så arg på mig själv och trött.. Läkaren ville sjukskriva mig en månad, men det funkar ju inte riktigt så när man är egenföretagare. Jag ska jobba första gången på fredag, vi får väl se hur det går.. Ja, någon fest för mig blev det inte denna gång, får hoppas på ett annat tillfälle..

Kommentera inlägget här :