Nu får det räcka..

publicerat i Foto/Bild;
Nu tycker jag allt det får räcka med konstigheter som händer oss.. På bara 1 månad så har vi blivit påkörda med bilen, Teuqila har förlorat två små valpar.. Jag har lyckats bryta handleden och nu i natt så blev Melle jättesjuk och fick en kraftig allergisk reaktion.. Melwin har ju varit ägg allergiker när han var mindre, och första gången han fick ägg så fick han nässelutslag över hela kroppen, sedan kräktes han och höll på att tappa medvetandet (han fick en allergichock..) Vi panikkörde till sjukhuset den gången och han fick kortison i spruta och antihistamin..
Sedan växte hans äggallergi bort och vi har inte haft några som helst problem med det mer. Men i gårkväll när jag skulle lägga mig så ser jag att hela Melles kropp är täckt med flammande utstående nässelutslag. han hade till och med en del i ansiktet. Han kliade sig i sömnen och verkade orolig. Jag blev ju så klart jätteorolig eftersom jag blev rädd att det skulle utvecklas till en likadan chock som förra gången, och här finns det inget sjukhus som är öppet på natten.. Sedan hade jag ingen Tavegyl hemma heller som han fick äta om han fick dessa utslag när han var liten. Jag skyndade mig att ringa sjukupplysningen och dom sa till mig att duscha honom svalt och lufta kroppen efter det. Vi gjorde så och då blev det bättre, någon sömn för min del blev det dock inte denna natt. Usch så obehagligt. I morse åkte vi till sjukhuset och dom tog blodprov för att se om han är allergisk mot tex nötter eller något annat.. Nu är utslagen borta men dom kan mycket väl komma tillbaka närsomhelst.. Tycker så synd om lilla gubben, det måste klia något fruktansvärt.. Nästan hela kroppen täcks med hemska utslag..
En rolig sak som hände idag var att vi fick 3 påskpaket på posten från världens snällaste Farmor Gull-Britt. Ska bli så spännande att öppna, fast det gör vi inte förrän på påskafton!
Nu har jag lyckats städa huset fint inför påsken och det behövdes kan jag säga.. Tog lite längre tid med en arm men fint blev det. Nu blir det tv soffan och mys med Melle..

Kommentera inlägget här :