En vecka i Norge!

publicerat i Foto/Bild;
Vi har haft en jätteskön vecka i Höybakken ca 10 mil norr om Trondheim. Kom hem nu idag efter 5 dagar i denna mysiga lilla stuga. Bara 22kvm men oj vilket läge. Huset ligger med havsutsikt och man har bara 150m ner till den lilla hamnen med små mysiga bryggor och en jättefin sandstrand.
Johan snorklade och fick upp flera rejäla matkrabbor vid bad bryggan, helt galet. Som västkusten fast ännu bättre, i alla fall när det gäller fisket!!..
Här finns det gott om både skaldjur och fisk såsom torsk, sej mm.

Tro det eller ej men jag har klarat mig utan internet uppkoppling hela veckan. Det har gått bra, jag har ju kunnat kolla in FB via iphonen så helt avspärrad har man ju ändå inte varit.

Vi har haft det så mysigt och verkligen bara tagit det lugnt. En dag åkte vi båten in till Trondheim och tittade i affärer och åt god Sushi, och igår plockade vi kantareller och hittade runt 3 l på bara en halvtimme. Jag älskar verkligen att plocka svamp. Blir så glad när jag ser skogens guld glimma till och ännu gladare när man hittar en där och en där och tio där borta.. Ofta växer dom ju ihop liksom..

I trondheim har jag hittat min nya favorit affär, Cornelias hus.. Helt i min smak, det fick bli en ny höstkofta ett par strumpbyxor och ett supercoolt halsband. Kolla in deras hemsida här!


Hinken är mycket större än en vanlig hink så krabborna är stora och fina.. Mycket mat i också..




Vår lilla stuga..






Kolla in det här märket.. Dom har sjukt snygga kuddar och bäddset, med fotoprint av vilda djur. Ska spara ihop till dessa och köpa hem till soffan och sängarna.. Märket heter By Nord!



Finns mycket mer på deras hemsida.. Se här!

Kommentera inlägget här :