Jäkla Lapplisa..Fisa..

publicerat i Foto/Bild;
Är galet irriterad just nu.. Hur kan man vara funtad på detta sätt som vår lapplisa är här i byn?
Jag hade varit på posten och hämtad en stor klädleverans som jag skulle bära in till butiken. Stannade till utanför på sidan för att kunna springa in med lådan.
När jag kom ut igen efter max 2 minuter så står hon och skriver en böteslapp trotts att bilen står på och bakluckan är öppen.
Jag går fram till henne och talar om att jag var tvungen att stanna till för att bära in en kartong till min butik. Ber henne snällt att ta bort böteslappen. Då gapar hon i ansiktet på mig att jag ska minsann inte säga till henne vad hon ska göra. Blir lite lätt frustrerad och frågar henne var jag skulle ha stannat för att bära in denna kartong som väger kanske 20kg.. Får inget svar mer än att jag inte får stå här..
Säger till henne att det här inte är ok. Här bor man i byn arbetar och driver föredrag, stannar till i 2 minuter för att lasta in en kartong och så får man böter, när det dessutom är ganska öde i byn och jag absolut inte stod i vägen för någon.. Skillnad om man är turist och blockerar trafiken och parkerar i 5 timmar i vägen, det kan jag förstå men detta.. Fy Fan vilken jävla idiot.. Hon ville inte ge med sig utan bad mig vända mig till kommunen. Jag kommer ringa hennes chef imorgon och ifrågasätta detta.. Är arg som ett bi och vill inte betala 600kr i onödan..
Vet dessutom att hon har gjort såhär många gånger innan till oss med butiker på torget. Vad är hennes problem egentligen???

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amelie:

fy vad irriterande,jag hade blivit asförbannad, förstår dej, tycker absolut att du skall överklaga, de har du all rätt till! Kram

2:a kommentar, skriven , av Linnéa & gänget:

Men fy vilken hemsk människa!



Jag har en liten fråga till dig, gällande chihuahuor; när rester sig öronen på dem? Har en liten 12veckors tricolour-tös, min första chi, och funderar lite smått skratt

3:e kommentar, skriven , av Helene:

Hej Linnea!



Det kan variera lite när öronen reser sig helt, men oftast sker det vid 10-14 veckor. Lycka till med din lilla tjej, det är en underbar hundras!! :)

Kommentera inlägget här :