Jag & Melwin på Thassos!

publicerat i Foto/Bild;
Vi har haft en underbar vecka och semester här på Thassos jag och Melwin och än är den inte riktigt slut.
1 dag kvar att njuta av solen som aldrig tycks försvinna.. Man är verkligen inte oroad om det kommer bli dåligt väder här, nej det har varit molnfritt från det att vi kom. Precis lagom varmt både i luften och i vattnet.

Vi hyrde bil dom tre första dagarna och åkte runt ön som är ca 10 mil i omkrets. En vacker ö med mycket grönska och mysiga små vikar med fina stränder. Första dagen stannade vi på en strand längst i söder där vi blev kvar hela dagen.
Åt god lunch, badade och solade. På vägen hem stannade vi i Thassos "huvudstad" och shoppade några rayban kopior till mig och en fin glaskula till Melle (Han samlar på sådana som snöar från varje land han är i).

Hotellet är jättefint och man känner sig verkligen bortskämd med att det bara är att gå och hämta dricka och mat som man känner.. Men är det all inclusive så är det.

Läste ut min bok i kväll också och den kan jag varmt rekommendera för er som inte redan läst den: Fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Jag har läst 2 av böckerna i hennes serie nu fast i fel ordning så nu ska jag läsa resten i rätt ordning.. Härligt när man hittar böcker som man verkligen gillar.

Melle har förresten blivit som en fisk i vattnet. Han simmar och dyker och hoppar från kanten, är inte det minsta rädd för att komma under vattnet som han va för en vecka sedan.
Simma har han kunnat i ett par år nu men att vara under ytan har tidigare inte varit någon favorit, även fast han motvilligt gjort det han varit tvungen för att få sina sim märken..

För övrigt så har han också läst ut en hel bok (fotbollsmysteriet) och är nu inne på en tjock kalle anka pocket.
Ja ni hör, det går ingen nöd på oss här inte, även fast vi saknar pappa Johan och hundarna..Så vi kanske stannar en vecka till ;)..


Melle på båten till Thassos..


Väl på hotellet åkte badbyxorna på direkt..

Vår Jeep som vi hyrde och åkte roadtrip med..



På väg in i souvenir affären för att shoppa en glaskula till Melwin.

Aliki Beach..



Här skulle vi öva på en grab eller vad det heter..

Alla dessa bilder är tagna med Iphonen. Har fler bilder i systemkameran fast dom fixar jag hemma..


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma:

Underbara bilder! Inte alls avis, men på söndag är det min och mammas tur att resa iväg! Äntligen! hihi!



Kram! (Kommer ni till Alfta förresten? Isåfall ses vi där)

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Åh tack Emma! Hoppas ni får en underbar semester också. Det är såå skönt att få komma iväg ibland.

Vi kommer till Alfta så då ses vi där :)

Massa Kramar!

Kommentera inlägget här :