Teuqila BIR & Luna BIR Valp!

publicerat i Foto/Bild;

Vi har varit på hundutställning i Vännäs över helgen. Dagen började sisådär då domaren var oerhört hård och bara tog fram dom hundarna som han verkligen gillade, det vå jättemånga hundar som åkte ut med VG och Good även champion hundar.. Han var super noga med bett och att dom skulle vara typade samt ha ett härligt temperament sen fick dom gärna vara ganska små också Korta ryggar va ett måste annars åkte man ut med huvudet före... 

Jag hade först inte tänkt att ställa Teuqila eftersom jag blev rädd att hon skulle åka ut, då hon fortfarande har lite hull efter valpkullen. Men vi gick ut i alla fall.

Dommaren kort sagt älskade henne och hon vann klassen, vann bästa tik och blev sedan BIR (Bäst i rasen) med CACIB (sitt andra). Han tyckte hon var en av dom gladaste Chihuahuaor han träffat.. Så skoj!!

Lilla Luna gick också hem hos dommaren som älskade hennes temperament och attityd samt tyckte hon hade fantastiska rörelser för att vara så ung.. Hon blev BIR valp och senare på dagen även BIS valp 5. Så nära en placering man kunde komma bland alla dessa valpar i andra raser. Jag är så glad!!



Luna i BIS finalen. Det va ca 35 grader varmt och helt stilla i luften, så hundarna skötte sig helt otroligt bra i denna värme. Som tur var fanns det en ishall där Nisse och Melwin och hundarna kunde vara under tiden vi väntade på Finalringen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda:

Hej!



Så synd att jag missade att du var på utställningen i Vännäs. Jag var också där, fast i ringen brevid. Alltså ring 1. Min dotter på 7 år följde med och stod mest vid ring 2 och beundrade alla söta vavvor. På håll såg jag en creme färgad och tänkte att den var väldigt lik din tequila. Jag har besökt din sida lite nu och då. Har funderationer på en vavva i framtiden, men just nu har vi lite för många hundar, man vill ju hinna med alla också. Grattis till vinsten i ringen föresten.



Mvh Linda i Dorotea

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Hej!

Tack! Åh så synd att vi inte sågs då. Men det kommer fler tillfällen, är man utställnings nörd som jag så är man :). Hoppas det gick bra för dig också.

Mvh

/Helene

3:e kommentar, skriven , av Linda:

Ja det kommer säkert fler tillfällen :) Jodå det gick bra för oss. cert och cacib så vi är helnöjda! Funderar ev på att åka till Svenstavik också kanske ses där.



Hoppas ni får en fin greklandsresa!!



Mvh Linda

Kommentera inlägget här :