Min nya kille!

publicerat i Foto/Bild;
Här är han nu äntligen.. Min nya kille som rest hela vägen från Japan.. I förrgår flög jag ner till Göteborg för att hämta upp denna tappra lille kille som trotts att ha rest i nästan 2 dygn var otroligt glad och social redan från början.
Han kommer ifrån Kennel Bramver's och heter i stamtavlan Bramver's Gang Star, vi kallar honom Gang. Hans pappa är deras INTUCH Famous och mamma är syster till World Winner Fort.
Om en vecka blir han 1år. Snacka om att jag hade pirr i magen igår när jag stod på flygplatsen och väntade. Allt skulle ju verkligen klaffa rätt. Mr Kadowakis flyg var försenat, men eftersom mitt också blev det tillslut så gjorde det ju inget förutom att jag missade mitt anslutnings flyg i Stockholm och fick vänta 5 timmar på ett annat plan. Där jag dessutom blev sista reserv och med en otrolig tur tillslut kom med. Piloten fick hälsa på Gang och tyckte han var en kille med ett härligt temperament.
Idag har han fått gå en rejäl långpromenad vilket han behövde och på vägen fått stöta på en del läskigheter som han antagligen inte sett tidigare.. Barnvagnar till exempel.. Dom va riktigt läskiga.





Jag är mycket tacksam att ha fått möjlighet att köpa denna fina hane som har en otroligt spännande stamtavla, samt är både sund och har ett fint temperament. Hoppas han kommer bli en fin avelshane. 
Gang har ett perfekt saxbett med rejäla och fina tänder 6 + 6. Stängd fontanell, vad jag kan känna så har han hårda och fasta knäleder (han ska patella undersökas om två veckor), en rejäl benstomme och är muskulös vilket jag tycker är fint på en chihuahua. Han väger 2,8kg och är rätt rejäl, dock mycket muskler ;). Vilket kommer komplettera mina tikar fint då Teuqila tex är av den mindre sorten. Ska bli så spännande när utställnings säsongen drar igång. Som jag längtar!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda:

Så kul för dig Helene!!! Han är ju alldeles alldeles underbart snygg!!!! ♥♥♥

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack Linda!! Du är så snäll..<3<3

3:e kommentar, skriven , av Helene:

Åh tack Linda!! Du är så snäll..

Hoppas vi ses på någon utställning i vår eller sommar! Det va ju så länge sen sist.. Massa kramar!<3<3

Kommentera inlägget här :