Tids slöseri..

publicerat i Foto/Bild;

Tycker jag inte om.. Blev rejält irriterad idag när skatteverket för 5:e eller 6:e gången kom till butiken för sin "lilla" kontroll av det nya kassasystemet och svarta lådan. Kontrollen blir aldrig liten utan tar mest både energi och tid av mig som försöker jobba och har lite annat att göra än att hjälpa till att leta upp information som dom borde veta innan dom kommer till oss. Att jag dessutom fick sätta extra tid till att rätta dessa två damer när det visade sig att dem hade fel gjorde ju inte saken bättre..
Kan dessutom inte låta bli att fundera på varför dom alltid är två när dom kommer?? Precis som det inte skulle räcka med en person. Vad kostar då inte det här för oss skattebetalare? Oj, såklart dom måste vara två det är ju synd om dom annars, dom blir ju så ensamma.. Nej usch, blir irriterad bara jag ser dom.
Det värsta av allt är att dom inte är särskilt trevliga heller utan har taggarna utåt innan dom ens hinner in.

Nog om detta!!
Imorgon blir det röntgen för Teuqila. Jag gissar på 3 valpar, ska bli så spännande att se. Nu är det bara ca en vecka kvar tills det är dax. Kan inte låta bli att nojja mig inför valpningen.. Det är tredje gången och dom andra två valpningarna har gått så himla fint.. Hoppas denna också gör det.
Jag är så glad för det är så många som visat intresse i att köpa valp i denna kullen, bla flera andra uppfödare i sverige och utomlands. Jättekul!!

Kommentera inlägget här :