Röntgen bild på stoora magen..

publicerat i Foto/Bild;
Här kommer en röntgen bild på Teuqilas stora mage.. Ser ni hur många valpar det är? Många blir det och nu hoppas jag bara att allt ska gå så smidigt och bra som möjligt och att hon får gå hela tiden ut så valparna blir fullstora. Hon matvägrar och äter bara vanlig mat så jag får truga i henne hills a/d (ett veterinärfoder) och inte ens det smakar bra. Men det kan jag stoppa på tungan så hon får i sig alla viktiga näringsämnen. sedan får hon såklart grädde och ost och annat kalkrikt även lite korv och kyckling åker ner mellan varven. Nu återsår det bara och se när valpningen ska dra igång..



Ett par bilder på hundarna när dom var ute och busade..

Luna patella undersöktes i måndags och hade starka, fina knän med resultat 0/0, så skönt! Jag har redan planerat hane till hennes första parning som borde bli någongång nästa höst/vinter.




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sarah:

Hej Helene!



Vilken fin liten mage Tequila har! Och vad häftigt att kunna se valparna i magen, har aldrig sett ett ultraljud på en hund. Jag blev väldigt itnresserad när du skrev att du ska para Luna i framtiden. Jag är redan väldigt intresserad av Lunas utseende så vill bara anmäla mitt intresse för kommande valpar =)



/Sarah

2:a kommentar, skriven , av Linnéa:

Ser ut att vara fem, kanske sex stycken som ligger där i magen :) Håller tummarna för att allt går bra!



Grattis föressten till Lunas patella! :D

3:e kommentar, skriven , av Helene:

Tack för fina kommentarer!! Ja, 5 valpar är det :) Vill inte ha fler ;))

Kommentera inlägget här :