Teuqila & Gangs Valpar!

publicerat i Foto/Bild;
Igår vid Lunch startade Teuqilas valpning och ut kom 2 vackra fina tikar den ena på 95g och den andra på 114g, tyvärr var de övriga 3 dödfödda då de var jättesmå, outvecklade och vägde bara 35,40 och 45g. Jag försökte få liv i dom länge med både slemsug slungning och gnuggning men inget hjälpte. Det verkade som deras utveckling stannat av. Jag vet inte men jag inbillar mig att det här med röntgen nog inte är så bra och kommer hädanefter inte röntga mina dräktiga tikar..  Känns som jag haft en väldig otur med mina senaste kullar men jag är ändå glad att valpningen gick smidigt på bara ca 3 timmar.
Tikarna och Teuqila mår bra och här kommer ett par bilder på dom små. :)

Men först en bild på stolta föräldrarna!


Först stora tiken som ska heta Holly ^^



Och så mörka tiken som får heta Pop :)



Bättre bilder kommer om några dagar då blir dom dessutom lite sötare när dom börjat växa till sig.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristin P:

Tråkigt att inte alla klarade sig! Men grattis till de två som gjorde det! Men jösses så små dom är! Kära nån så söta!!

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Tack Kristin!! <3<3

3:e kommentar, skriven , av Susanne:

4:e kommentar, skriven , av Susanne:

Så fina föräldrar Älskar lilla Teuqila och fina Gang :) Så söta och fina dom är <3 Roligt att det blev en ljus och en mörk.

5:e kommentar, skriven , av Linda:

Grattis till de två små tjejerna, tråkigt med de andra små liven :-(

Kommentera inlägget här :