Fjälltur..

publicerat i Foto/Bild;
Igår när jag var ledig så tog jag hundarna med upp till Ullådalen på en fjälltur. Jag hade Fia hemma hos mig igår också så hon följde med. Hundarna var helt slut när vi kom hem och Teuqila var jätteduktig och orkade nästan gå hela vägen trotts sin lilla valpmage. Hon är bara drygt halva tiden gången men magen har börjat synas rejält nu. Så det är nog några stycken där inne. Nu börjar jag längta efter valpmys, det ska bli så kul..
Jag och resten av familjen har förresten åkt på en rejäl förkylning nu vilket alltid kommer som ett brev på posten vid varje skolstart. Alla dessa konstiga bakterier..



Längst bak kommer Melvin som vi har lånat denna vecka och parat Menta med. Han är verkligen en helt underbar hund med så fint temperament. Jag kommer sakna honom när han åker hem på torsdag. För då blir det en tur och retur till Sorsele igen.
Här kommer några bilder på lilla Fia som blir 6 månader den 27 September. Hon är anmäld till sin första valp utställning i oktober i Sundsvall. Ska bli så spännande!




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria Andersson:

Hej! Jag bara ryser när jag ser "Fia" Hon är det vackraste jag sett! Jag har en Black and Tan på 5mån nu. Men jag vet att jag kommer att skaffa fler och jag skulle bli så glad om det någon gång finns möjlighet att köpa en valp efter din Fia! Läste på chiforum att ni ska till Högbo i helgen? Jag kommer att vara där med Shakira för att träna och se hur allt går till på de stora tävlingarna. Lycka till Dina hundar är out standing!

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Åh tusen tack för dina fina kommentarer. Ja Fia har verkligen utvecklats till sin fördel viket är jätteskoj :) Du får hålla utkik på hemsidan och bloggen sedan, men det dröjer ju runt 1,5år innan det blir aktuellt med valpar för Fia om allt klaffar som vi hoppas på. Ha det fint så hörs vi!

Kommentera inlägget här :