Tjockis magen..

publicerat i Foto/Bild;
Teuqila är idag på dygn 41 och hon har blivit rejält knubbig nu. Jag undrar hur många bebisar det är där inne egentligen. Hon har hittills gått upp 600g. Den 3/10 ska vi på röntgen för att se exakt hur många valpar hon har. Jag tippar på 4st. Hur många tror ni?



Helgens utställningar gav inga vidare resultat, vi kunde lika gärna stannat hemma. Men det är lätt att säga i efterhand. Fast igår blev jag rejält itrriterad på Långhårs dommarens bedömning av Luna. Hon räknade Lunas tänder och gav henne bara Good då hon saknar två inscisiver. Jag har på dessa 4 år aldrig varit med om en domare som räknar tänderna så noga. Det är verkligen inte ovanligt att chihuahuaor saknar en eller ett par inscisiver. Men det värsta av allt var att samma domare placerar en annan långhårs tik med samma tandstatus som Luna som bästa tik 2. Det kallar jag okonsekvent..
Men hund utställningar är ibland som lotteri man vet aldrig hur det skall gå innan, ändå så tycker jag det är så himla rolligt. Bättre lycka nästa gång.. Då blir det dessutom premiär för lilla Fia i valpklass!! :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pan:

Baby! Du måste kunna hantera kritik att dina hundar inte kan bara bäst hela tiden!Samma i skolvärlden,där har alla fröknar ngn favorit,inget man ska tala öppet om men så är fallet.Samma i hundvärlden gumsan;)

Alla barn är inte söta men man talar inte öppet om det sådana är reglerna;)

2:a kommentar, skriven , av Helene:

Haha jag vet darling, smaken är som baken delad! Haha puss på dig.

Kommentera inlägget här :