3 helger på raken.. Nu vila!!

publicerat i
Nu har vi varit på utställning 3 helger på raken så det känns ganska skönt med lite vila, dock blir det bara en helgs vila.. hihi sen bär det av till Norrköping/Eskilstuna den 18-19/8. Det tar vi i samband med Formex och inköp till butiken. Två flugor i en smäll helt enkelt..
Jag hade finbesök här hemma tors till lördag i förra veckan. Maria och hennes Thomas och deras 6 hundar kom upp och bodde här. Vi hade jättemysigt och jag bjöd på Porterstek, som faktiskt blev väldigt lyckad på torsdagen, vi drack gott vin och pratade halva natten. Sedan blev det lite shopping på fredagen och middag på Dahlboms på kvällen. Tre rätters.. Mums!!.
Lördagen ägnade vi åt utställning (såklart) i Svenstavik där både jag och Maria lyckades få vinnande BIR hundar båda två. Jag med Holly ända från Juniorklass och Maria med sin fina Bamse :). Hollys syster Poppy blev bästa tik tvåa och Luna blev också bästa tik tvåa.. Riktigt skoj då alla dessa tre hundar är från min egen uppfödning.
Nu har jag jobbat i två dagar och är tröttare än någonsin. Har ont i ena axeln /skuldran och dessutom världens tandvärk.. Har jag haft för lång semester tro??.. Tandvärken kan jag ju inte skylla något på, antar att det är en visdomstand som behöver dras ut.. Usch och fy.. Det drar jag på så länge jag kan.
Nej jag ska försöka komma i säng i tid ikväll för en gångs skull!! Blir nog en stund på spikmattan först.. Kanske gör susen så jag blir pigg tills i morgon.
Maria med Poppy som fick R-CERT :)
Och jag med Luna och Holly.. Luna fick sitt första CACIB i helgen! Grymt skoj!!
Maria med systrarna Holly och Poppy ^^
Holly Polly pälslös ;) Fast hon är bara 9 månader så det är väl ok ett tag till :)
Jag med massa dogs...
En bild på Gangs lille son Otto som redan är 5 månader.. Jättefin kille! Bor och ägs av sin uppfödare Sonja och kennel La-Ia..
Dessa bilder på Holly och Luna är tagna av Maria Andersson! Tack snälla :)
 
Lunis urfälld som bara den.. Tack avet jag KH ^^
Mitt hjärta Melwin <3<3 och Luna
 
Det va så roligt i lördags, för pappa och Melwin kom precis när Holly vann sin klass, eftersom dom skulle hämta hem Gang då vi har löptik hemma.. Så dom stannade och tittade när vi vann bästa tik klass och även blev tvåa där och sedan fick dom även se BIR och BIM finalen. Haha pappa tyckte nog det va lite skoj att se ändå eftersom det gick så bra för våra hundar, han har aldrig varit med och tittat innan på en hundutställning så jag hoppas han kan tänka sig det igen.
 
 
 

Kommentera inlägget här :