Fisketur på Ljungan

publicerat i
Igår kväll gick vi ner till Ljungan (är hos mamma och pappa som bor i Ånge/Ovansjö i ett par veckor) för att fiska. Vi hade en jättemysig kväll och jag fick en gädda på 3 kg.. Ganska rolig syn när vi fick napp och jag mamma och Melwin satt ute i båten. Ingen av oss vågade dra upp gäddan i båten då den var så stor och hade världens största och mest läskiga gap.. haha. Vet inte när jag blev sådär feg, jag som fiskat sen jag va riktigt liten och tagit hand om diverse fiskar själv, ja i alla fall aborrar i alla storlekar... Vi rodde in till stranden där jag hoppade ur båten och drog upp fisken på land.. Hmm vad gör man inte för att få upp sitt byte. Sen fick pappa komma ner och hjälpa oss att lossa kroken. hihi..
Så vackert så vackert.. Man får passa på att fiska när man har så nära till..
Ovanför bryggan syns forsen som ligger nedanför huset.
Melwin ser inte så munter ut, detta för att han ej ville vara med på bild.. Han kan sina miner han, teatergubben..

Kommentera inlägget här :