Inte långt kvar tills vi får valpar!!

publicerat i
Nu är det bara ca 15 dagar kvar tills Luna ska valpa. Ska bli så spänannde att få se vad som tittar ut :)
Magen är ganska stor tycker jag, nu var det i och för sig nästan en vecka sedan jag såg henne sist men det går undan nu. På tisdag tar jag hem henne så hon får vänja sig vid valpbädd osv. Hon är ju ändå så van vid att vara med oss så det blir inga konstigheter men vill ha henne här i tid så jag kan hålla koll på henne på slutet med mat osv..
Teuqila är också rejält stor nu och hade på dygn 40 gått upp hela 600g. Undrar hur många det är där inne egentligen. Hoppas verkligen att allt ska gå bra sen när det är dax. Teuqila ska valpa runt den 23 oktober så det blir ingen vila mellan kullarna för min del haha.
Ganska mycket jobb nu också för min del så jag kan vara ledig sen när valparna är här. :) Längtar verkligen!!
Igår va jag en sväng på fjället med Holly och Gang, letade lite svamp men hittade ingenting, det är konstigt men har inte alls varit något bra svampår här i år. Hundarna fick springa löst och så körde vi lite godis sök i varierad svårightesgrad istället.
Nu blir det sova för min del för sju ringer klockan och då är det upp och hoppa tor slår på trumman som gäller.. Skolfoto i morgon också, det får vi inte glömma!!
En tjockis Teuqila för nästan en vecka sedan, nu är hon mycket större.. Stackars gumman det blir tungt för henne denna gången. Men än så länge är hon jättepigg, på gott humör och matglad.. Hon hade en vecka då hon inte ville äta alls men nu är det bra aptit igen vilket känns skönt.
Holly i svampskogen eller det var ju ingen svamp just det.. ;)
Har beställt ett så fint halsband och armband där det är ett foto på Teuqila i mitten :) Kommer användas på utställningar framöver. Här är bara själva berlocken på halsbandet, ska fota hela sen när jag fått hem det!

Kommentera inlägget här :