Spännande saker på G..

publicerat i Shopping;
Tyckte mig känna några som kulor inne i Teuqilas mage nu ikväll när hon låg i soffan.. hoppas hoppas hon är dräktig, det hade varit så skoj! Luna har jag inte träffat på en vecka så henne ska jag försöka hinna gosa med och känna mage också innan veckan är slut.. Längtar tills det blir varpning runt den 20-25 oktober..

När vi var i Finland i somras så fick jag syn på en Kh hane i ringen som var bland det snyggaste jag hade sett.. Han gick i junior klass och hade precis gått in där, när jag kikade i hans stamtavla så var den också hur intressant som helst. Tror inte jättemånga känner till den här hanen än , men snart så... Han har under sen sommaren och hösten redan hunnit plocka en del CERT och direkt när jag kom hem från finland, (kunde verkligen inte släppa honom) så mejlade jag uppfödaren och ägaren om dom eventuellt kunde tänka sig att sätta honom på leasing i Sverige någon gång framöver.. Man måste ju fråga tänkte jag, och får jag ett nej så kan jag ju ändå låna honom om jag vill.. Sen fick jag svar att det inte alls var omöjligt.. Hur kul som helst!! Hon ville såklart ställa honom själv nu ett tag men sen så kanske han får komma hit till mig ett tag, så kan jag ställa honom här och använda honom i min avel. Att ställa honom kommer bli galet kul kan jag säga för en showigare hund än honom ser man inte ofta... Ja, vi får se hur det blir.. Spännande som bara den. :) 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria Andersson:

Tjoho gud va häftigt. Ja tycker det ska bli så roligt att se vad som kommer i slutet på oktober <3 Vad är det för häftig hane du pratar om? Jag älskar showiga chi´s :) Skulle vara häftigt att se denna hane IRL så jag hoppas du får leasa honom. / Maria

Svar: Ja, jag ser verkligen fram emot vad det är som tittar ut i båda kullarna :) Hanen är än så länge lite hemlig ;) Innan jag vet om han får komma hit eller inte. Kramar från oss <3
Helene

Kommentera inlägget här :